Jump to content
SimCity tony

Ayuda Help - Cul-De-Sacs Missing (Topic in Spanish)

13 posts in this topic Last Reply

Highlighted Posts

Posted:
Last Online:  

image.png.ff177c608777c15497ff26082df7df77.pngimage.png.c22f1fa296560e4dec4372b1f86ac9fa.png

Hello.

I need help.

Can you tell me what the file is to have the streets like this, so they end in a rounded shape? I had it before, but the file got deleted. Can you send me or tell me here what it is to make the streets end in a rounded shape?

Thank you, I look forward to your messages from the community.

Hola..

necesito ayuda,

me pueden decir cual es el archivo para tener las calles asi, que terminen en una redondes?  yo lo tenia antes pero se me borro el archivo. Me pueden pasar o indicar aqui cual es para que las calles terminen asi redondas???

gracias espero sus mensajes por parte de la comunidad. 

Posted:
Last Online:  

In English the rounded ends of Streets and Roads are called a Cul-de-sac. Though it is doubtful that this is even an English word. Enough language lessons, on to solutions.

Are you using the Network Addon Mod? If you are then the option for Streets and Roads to end in a Cul-de-sac is there to be selected when making your choices of what to install. This is probably the best option to get a Street and Road Cul-de-sac that looks like the ones in the pictures you posted. If you are not using the NAM then try the Search Results from the link below. Hopefully it will lead you to what you are looking for. Be forewarned that the Mods from the Search Results may NOT end up looking like those in the pictures you posted.

https://community.simtropolis.com/google-search/stex/?q=cul+de+sac+SimCity+4

• Like 1
  • Thanks 1

Humor is the second most subjective thing on the planet

Brevity is the soul of wit and vulgarity is wit's downfall

Good Night and Good Luck - Read You Soon

• Original Poster
  • Posted:
    Last Online:  

4 hours ago, Nite Owl said:

En inglés, los extremos redondeados de calles y carreteras se llaman cul-de-sac. Aunque es dudoso que esta palabra siquiera exista en inglés. Basta de lecciones de idioma, pasemos a las soluciones.

¿Estás usando el Mod de Complemento de Red? Si es así, puedes seleccionar la opción para que las calles y caminos terminen en un callejón sin salida al elegir qué instalar. Esta es probablemente la mejor opción para conseguir un callejón sin salida con calles y caminos similar al de las fotos que publicaste. Si no usas el NAM , prueba los resultados de búsqueda del enlace de abajo. Esperamos que encuentres lo que buscas. Ten en cuenta que los mods de los resultados de búsqueda podrían no parecerse a los de las fotos que publicaste.

Hola gracias por responder... tengo NAM pero  no se cual numero es. Se que son como 660 Mb. Tampoco se de que hablas cuando dices un mod de complemento de red. Voy a probar con el enlace para descargarlo y te escribo. Gracias

Hi, thanks for replying. I have NAM, but I don't know what number it is. I know it's about 660 MB. I also don't know what you're talking about when you say a network add-on mod. I'll try the link to download it and get back to you. Thanks.

• Like 1

Posted:
    Last Online:  

Hola, NAM = Network Addon Mod. La version más recente es la 49. Hay un icono en el fín del menú de 'highways' (no se la palabra correcta) donde puedes ver la version tienes ahora.

En la installadora, necessita la optión "z_Cul-De-Sacs".

Lo siento por mi español mal - estoy aprendido. *:)

NAM = Network Add-on Mod. The latest version is 49. There's an icon at the bottom of the highways menu where you can see your current version. In the installer, you need the "z_Cul-De-Sacs" option.

image.png

• Like 2
    • Thanks 1

Looking for a prop or texture? The SC4 Prop & Texture Catalog might help! View online here.

• Original Poster
  • Posted:
    Last Online:  

4 hours ago, nos.17 said:

Hola, NAM = Mod de complemento de red. La versión más reciente es la 49. Hay un icono en el fin del menú de 'highways' (no se la palabra correcta) donde puedes ver la versión que tienes ahora.

En la instaladora, necesita la opción "z_Cul-De-Sacs".

Lo siento por mi español mal - estoy aprendiendo. *:)

NAM = Network Add-on Mod. La última versión es la 49. Hay un icono en la parte inferior del menú de autopistas donde puedes ver tu versión actual. En el instalador, necesitas la opción "z_Cul-De-Sacs".

imagen.png

Una pregunta...como actualizo el NAM??? debo quitar el anterior o se puede descargar sobre el que ya tengo???

• Original Poster
  • Posted:
    Last Online:  

10 hours ago, Nite Owl said:

En inglés, los extremos redondeados de calles y carreteras se llaman cul-de-sac. Aunque es dudoso que esta palabra siquiera exista en inglés. Basta de lecciones de idioma, pasemos a las soluciones.

¿Estás usando el Mod de Complemento de Red? Si es así, puedes seleccionar la opción para que las calles y caminos terminen en un callejón sin salida al elegir qué instalar. Esta es probablemente la mejor opción para conseguir un callejón sin salida con calles y caminos similar al de las fotos que publicaste. Si no usas el NAM , prueba los resultados de búsqueda del enlace de abajo. Esperamos que encuentres lo que buscas. Ten en cuenta que los mods de los resultados de búsqueda podrían no parecerse a los de las fotos que publicaste.

4 hours ago, nos.17 said:

Hola, NAM = Mod de complemento de red. La versión más reciente es la 49. Hay un icono en el fin del menú de 'highways' (no se la palabra correcta) donde puedes ver la versión que tienes ahora.

En la instaladora, necesita la opción "z_Cul-De-Sacs".

Lo siento por mi español mal - estoy aprendiendo. *:)

NAM = Network Add-on Mod. La última versión es la 49. Hay un icono en la parte inferior del menú de autopistas donde puedes ver tu versión actual. En el instalador, necesitas la opción "z_Cul-De-Sacs".

imagen.png

10 hours ago, Nite Owl said:

no me resulto el enlace....^_^

Posted:
    Last Online:  

21 minutes ago, SimCity tony said:

Una pregunta...como actualizo el NAM??? debo quitar el anterior o se puede descargar sobre el que ya tengo???

El nuevo NAM lo puedes descargar aquí:

La instalación se hace eliminando la carpeta Network Addon Mod que tienes en tus Plugins e instalando desde cero con el ejecutable .JAR que viene en esta descarga.

El enlace que dejó NiteOwl tiene varios mods antiguos para agregar estos mismos fondos de saco, pero sospecho que ya no son compatibles con el NAM más reciente. Tendría que revisar uno a uno. En todo caso, eso solo sería un problema si quieres tener texturas de carretera europeas junto con fondos de saco.

• Like 1
    • Thanks 1

matias93's Unexpected Mod Workshop (dev thread)             Ciudad del Lago in the making (dev City Journal)

"Let us be scientists and as such, remember always that the purpose of politics
    is not freedom, nor authority, nor is any principle of abstract character,
    but it is to meet the social needs of man and the development of the society"

— Valentín Letelier, 1895

• Original Poster
  • Posted:
    Last Online:  

La eliminacion de la carpeta viejo de NAM es borrando la carpteta o hay que desinstarlo???

Posted:
    Last Online:  

2 hours ago, SimCity tony said:

La eliminacion de la carpeta viejo de NAM es borrando la carpteta o hay que desinstarlo???

Necessitas elimarlo manualmente. No hay un deinstalador.

Looking for a prop or texture? The SC4 Prop & Texture Catalog might help! View online here.

Posted:
    Last Online:  

Hiya. I've changed the topic title to: Ayuda Help - Cul-De-Sacs Missing (Topic in Spanish)

Mods or OP, feel free to change it if that's not the best. The key part is adding that the topic is in Spanish (to imply there's no need to translate each post into English).

• Like 1
    • Yes 1

Chance favors the prepared mind. ― Louis Pasteur  
    Remember, a few hours of trial and error can save you several minutes of looking at the README. -- I Am Devloper (on Twitter)

Clickable ---> The Best of Cori's Posts  (scroll down a wee bit there)    Something fun: MySimtropolis - Invitation to become a SimCity 4 MySim

Are you new here? Check out the Introduction and Guide to Simtropolis.

• Original Poster
  • Posted:
    Last Online:  

2 hours ago, nos.17 said:

Necessitas eliminarlo manualmente. No hay un desinstalador.

Ah ok ok... lo hice e instale el  nuevo...pero hace que no se me cargue el juego... asi que volvi al NAM viejo... que lastima! :(

Posted:
    Last Online:  

4 hours ago, SimCity tony said:

Ah ok ok... lo hice e instale el  nuevo...pero hace que no se me cargue el juego... asi que volvi al NAM viejo... que lastima! :(

El NAM 49 usa una mayor cantidad de memoria RAM que versiones anteriores, y por ende, necesita que parches el ejecutable del juego con el 4GBpatch.exe que viene incluido en el archivo comprimido. Este problema probablemente se debiese solucionar en el próximo NAM 50, pero el arreglo todavía está en etapa experimental.

• Sad 1

matias93's Unexpected Mod Workshop (dev thread)             Ciudad del Lago in the making (dev City Journal)

"Let us be scientists and as such, remember always that the purpose of politics
    is not freedom, nor authority, nor is any principle of abstract character,
    but it is to meet the social needs of man and the development of the society"

— Valentín Letelier, 1895

Sign In or register to comment...

To comment in reply, you must be a community member

Sign In  

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Create an Account  

Sign up to join our friendly community. It's easy!  

Register a New Account

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

Thank You for the Continued Support!

Simtropolis depends on donations to fund site maintenance costs.
    Without your support, we just would not be in our 24th year online!  You really help make this a great community. *:thumb:

But we still need your support to stay online. If you're able to, please consider a donation to help us stay up and running. This helps sustain a platform where we can share our community creations for years to come.

Make a Donation, Get a Gift!

Expand your city with the best from the Simtropolis Exchange.
    Make a Donation and get one or all three discs today!

STEX Collections

By way of a "Thank You" gift, we'd like to send you our STEX Collector's DVD. It's some of the best buildings, lots, maps and mods collected for you over the years. Check out the STEX Collections for more info.

Each donation helps keep Simtropolis online, open and free!

Thank you for reading and enjoy the site!

More About STEX Collections