Jump to content

Paeng Surf Shacks 1.0.0

(2 Reviews)

1 Screenshot

About This File

SURF SHACKS
=============================
Three transparent lots and a small parking area...

DEPENDENCY
http://www.simtropolis.com/forum/files/file/21867-surf-shacks/

You need only the three modelfiles
Cowabunga_Board_Rentals-0x5ad0e817_0x95227059_0x3a0000.SC4Model
Kahuna Kip's Surf Shack-0x5ad0e817_0x95227059_0x350000.SC4Model
Sam's Old School Surf 'n' Supply-0x5ad0e817_0x95227059_0x360000.SC4Model

and the bullys
madhatter106_VWbuses.dat

Neutral eyecandy, Parks menu

Enjoy!

User Feedback

Whte_rbt

Very nice, any chance of diagonal versions? Would look great on the Sunset Beach region i started terraforming oh-so-long-ago....

Share this review

Link to review
nightbird615

Nice!   Something different to add to my beaches.  Thank you!!!

Share this review

Link to review
  • STEX Featured

• Newest STEX Uploads

• Similar Content

• By alejolopez13
      Hola chicos!
      Aquí publicaré el progreso de mis modificaciones de Playas, Oceanos, Carreteras, Terrenos, Lotes, etc...

• By alejolopez13

About this file:
      This is a Beach Mod in HD resolution (1024x1024) to be used with Sudden Terrain Valley.

NOTE:
      In order to utilize hd textures you must be rendering in hardware mode, otherwise you may experience a crash to desktop.

Installation:
      Unzip to your zzz_terrain_sudden_valley folder. To avoid conflicts ensure you have no other beach mods installed.

Dependencies:
      Sudden Valley Terrain Mod (Recomended)
      http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=2867

Credits:
      Gobias, Rivit, me.

• By NickBauer
      EN:

Because of performance problems that occurred with my map Metropolitan Miami, I hereby provide a 1049x1049px section of this map:

Miami Beach.

The region of South Florida, where once stood the Miami metropolitan area, was razed by an ambiguous incident cleared the ground. Merely historical maps from 2012 show the once beauty of this region. Nowit's up to you fearless strategist, to make this region back to what it once was ...

To confidently face the challenge, you start SimCity 4 and recreate a new region. Now end your game and copy the downloaded config.bmp in the folder of the newly created region. Start SimCity again and then select your new region (Miami Beach). Press Alt+Ctrl+Shift+R on your keyboard and select the downloaded file miamibeach.bmp. After confirming wait states, depending on the processing power for 10-20 minutes.

...

The time has come: I wish you much fun and success. I thank you for downloading and I appreciate all kinds of comments.

https://www.facebook.com/groups/447720148583197/

DE:

Aufgrund von Performance-Problemen, welche mit meiner Map Miami Metropolitan auftraten, stelle ich hiermit einen Ausschnitt,1049x1049, dieser Map bereit:

Miami Beach.

Die Region Süd-Florida, wo sich einst die Metropolregion Miami befand, ist durch einen nicht eindeutig geklärten Zwischenfall dem Erdboden gleichgemacht worden. Lediglich historische Karten aus 2012 belegen die einstige Blüte dieser Region. Nun liegt es bei dir unerschrockenem Strategen, diese Region wieder zu dem zu machen, was sie mal war...

Um dich der Herausforderung zu stellen, startest du SimCity 4 und erstellst eine neue Region. Beende nun dein Spiel und kopiere die geladene config.bmp in den Ordner der soeben geschaffenen Region. Starte SimCity erneut und wähle deine neue Region Miami Beach.Drücke Alt+Strg+Shift(Hochstelltaste)+R auf deiner Tastatur und wähle die geladene Datei miamibeach.bmp. Nach Bestätigung heißt es warten, je nach Rechenleistung 10-20 Minuten.

...

Nun ist es soweit: Ich wünsche dir viel Spass und viel Erfolg. Ich bedanke mich fürs Laden und freue mich über Kommentare aller Art.

https://www.facebook.com/groups/447720148583197/
    • By NickBauer
      DE:
      Dies ist eine Karte von Travemünde, ein Stadtteil der Hansestadt Lübeck, sowie einem Teil der Lübecker Bucht, Größe 16x16km. Travemünde mit seinem großen Fährhafen verbindet Deutschland und ganz Mitteleuropa mit allen Ländern rund um die Ostsee. Von hier fuhr die legendäre Finnjet, ehedem größte Fähre der Welt, in 24 Stunden nach Helsinki. Travemündes Altstadt wurde aufwendig restauriert, und die gesamte Stadt entwickelt sich zu einem der wichtigsten Touristenmetropole Deutschlands. So finden sich in der Nähe weitere von Sonne, Strand und Meer geprägte Urlaubsorte, darüber hinaus jedoch auch raue Steilküsten und Natur, die zum Spazieren einladen. Daneben ist die Region eher landwirtschaftlich geprägt. Wer hier wohnt lebt und arbeitet wo andere Urlaub machen. Den Höhepunkt bildet die Travemünder Woche im Sommer mit Volksfestcharakter.
      So, genug geredet. Jetzt ist es an dir herauszufinden, was in dieser Region steckt. Dabei wünsche ich viel Erfolg. In eigener Sache betreibe ich eine kleine aber internationale facebook-Gruppe für Simulationsspiele aller Art, insbesondere natürlich SimCity 4, die SimCity4 AG, schau doch mal vorbei, oder mach gleich mit.
      Installation: SC4-Mapper ist ausdrücklich NICHT zu empfehlen, sondern:
      1. SimCity 4 starten, neue Region erstellen, Wasser auswählen und benennen, zB: Travemünde
      2. SimCity 4 beenden, den SimCity-Regionsordner öffnen (bei mir: C:\Users\Nick Bauer\Documents\SimCity 4\Regions), und mit der geladenen config.bmp die vorhandene ersetzen
      3. SimCity 4 erneut starten, neue Region auswählen, Strg+Alt+Umschalten+R zusammen drücken, in kleinen Fenster oben links die geladene "travemuende.4.0.bmp" suchen (bei mir meist im Download-Ordner: C:\Users\Nick Bauer\Downloads)
      4. Hat alles geklappt wird die Region erzeugt, das dauert etwa 10-15 Minuten, vielleicht mit einem Kaffee o.ä. überbrücken
      5. Sobald die neue Region angezeigt wird kann es losgehen
      6. Bei Problemen wende dich an die o.g. Gruppe oder an mich persönlich: Nick Bauer
      Ich freue mich über Kommentare und höchstmögliche Bewertungen.
      EN:
      This is a map of Travemünde, a district of the hanseatic city Lübeck, as well a part of the bay of Lübeck, size 16x16km. Travemünde with its large ferry port connects Germany and all central Europe with all countries around the Baltic Sea. From here, the legendary Finnjet, formerly the world's largest ferry, drove to Helsinki in 24 hours. Travemünde's old town was extensively restored, and the entire city is developing into one of the most important tourist metropolis in Germany. There are also other holiday resorts nereby, which are characterized by sunny beach and sea, but also rough cliffs and nature, which invites you to take a walk. In addition, the region is rather agricultural. Who lives here lives and works where other people go on holidays. The highlight is the Travemünder Woche in the summer with folk festival character.
      So, enough talk. Now it's up to you to figure out what's in this region. I wish you every success. On my own behalf, I run a small but international facebook group for simulation games of all kinds, especially SimCity 4, the SimCity4 AG, have a look, or join in.
      Installation: SC4-Mapper is NOT recommended, but:
      1. Start SimCity 4, create and name a new region, eg Travemünde
      2. Exit SimCity 4, open the SimCity region folder (for me: C:\Users\Nickbauer\Documents\SimCity 4\Regions), and replace the existing config.bmp with the loaded one
      3. Restart SimCity 4, select the new region, press Ctrl + Alt + Shift + R, find the "travemuende.4.0.bmp" in the small window at the top left: (for me: C:\Users\Nick Bauer\Downloads)
      4. If everything has worked out the region generates, which takes about 10-15 minutes, maybe with a cup of coffee
      5. Once the new region is displayed, it can start
      6. If you have any problems, please contact the group above or myself: Nick Bauer
      Please feel free to commend and rate high.

Thank You for the Continued Support!

Simtropolis relies mainly on member donations to continue operating. Without your support, we just would not be able to be entering our 15th year online!  You've really help make this a great community.

But we still need your support to stay online. If you're able to, please consider a donation to help us stay up and running, so that we can help keep bringing SimCity players together to share our creations.

Make a Donation, Get a Gift!

Expand your city with the best from the Simtropolis Echange.
Make a donation and get one or all three discs today!

stexcollection-header.png

By way of a "Thank You" gift, we'd like to send you our STEX Collector's DVD. It's some of the best buildings, lots, maps and mods collected for you over the years. Check out the STEX Collections for more info.

Each donation helps keep Simtropolis online, open and free!

Thank you for reading and enjoy the site!

More About STEX Collections