• Moose

Rio

• Entries
    10
  • Comments
    34
  • Views
    11,055

Welcome to Rio! // Bem-Vindo ao Rio!

Sign in to follow this  
Followers 0
kovak

692 Views

rioopen.jpg

Hello everybody okay? I'm Efkin, I'm from rio de janeiro, Brazil, and am starting to play cities xl = 2011)

My first CJ in Simtropolis CJ was the recreation of Paris in Sim City 4 (Paris CJ Link), and now I'm starting to play the Xl I decided to create a city-based map and the city of Rio de Janeiro.

Why choose the map of Rio de Janeiro?

I like mountains and sea, this is a special features that allow the river to the city being considered by many "wonderful"

Have slums in "Rio"?

NO. The game is not focused on the creation of slums, the city is only based in Rio de Janeiro, is not a copy nor an effort to develop the city "Rio de Janeiro" into the game perfectly.

Why Portuguese is also the posts?

I am Brazilian and speak / write Portuguese, as my English is very bad I have to appeal to online translators, so I'll post in both languages​​, if someone also knows some Portuguese, and see my gigantic mistake to let me know please correct me same.

If you like the CJ hit "<3 Like" and assess the posts, thanks!

:3 ~

[pt-br]:

Olá pessoal tudo bem? Eu sou Efkin, sou do rio de janeiro, brasil, e estou começando a jogar cities xl 2011 =)

Meu primeiro CJ no Simtropolis foi o CJ de recreação de paris no Sim City 4 (Link), e agora estou começando a jogar o Xl resolvi criar uma cidade baseada no mapa e na cidade do Rio de Janeiro.

Por que escolher o mapa do Rio de Janeiro?

Eu gosto de montanhas e mar, isso é uma caracteristicas especiais do rio que permitem a cidade ser considerada por muitos "maravilhosa"

Terá favelas no "Rio"?

NÃO. O jogo não é voltado para a criação de favelas, a cidade é apenas baseada no Rio de Janeiro, não é uma copia e nem a tentativa de criação da cidade no jogo com perfeição.

Por que tambem está em portugues as postagens?

Eu sou brasileiro e falo/escrevo portugues, como o meu ingles é muito ruim eu tenho que apelar para tradutores online, então vou postar nos dois idiomas, caso alguem tambem saiba portugues e veja algum erro gigantesco meu me avise por favor para eu corrigir o mesmo.

Caso gostar do CJ aperte "<3 Like" e avalie as postagens, obrigado!

:3~

Dados da cidade:

Nome: Rio

Clima: Tropical

População: +1.000.000

Recurso: Turismo

Idioma mais falado: Portugues e ingles

Moeda: Real

City Data:

Name: Rio

Climate: Tropical

Population: +1,000,000

Action: Tourism

Most spoken language: Portuguese and English

Currency: Real

[en]City map//[pt-br]Mapa da cidade:

riomap.jpg

[en]Map of regions//[pt-br]Mapa das regiões:

Blue: Zona sul [south Zone]

Red: Centro [downtown]

Yellow: Zona Norte [North Zone]

Green: Cidade universitaria [university city]

Pink: Zona Leste [East Zone]

riomapzones.jpg

[en]Map of the freeway//[pt-br]Mapa das auto-estradas:

riomapautobahn.jpg

And comment!!!! Thanks!!!!

Sign in to follow this  
Followers 0

4 Comments

I love what you've done so far... very nice looking City and well laid out to make use of the space available.

Share this comment

Boa Sorte, o Brasil é um país muito agradável, eu nasci lá, mas se mudou para os EUA, quando eu era bebê, então meu português não é muito bom, estou feliz de ver um outro CJ Brasil

Share this comment

[quote name='Fox' timestamp='1302611323']
I love what you've done so far... very nice looking City and well laid out to make use of the space available.
[/quote]

Thx man, and hope you and all enjoy the next update, thx for the comment! :3

[quote name='escilnavia' timestamp='1302655570']
Boa Sorte, o Brasil é um país muito agradável, eu nasci lá, mas se mudou para os EUA, quando eu era bebê, então meu português não é muito bom, estou feliz de ver um outro CJ Brasil
[/quote]

Eu sou do Rj, Brasil, é um país com seus problemas como todos os outros mais tem uns cenarios muito legais para criar cidades, basta querer e trabalhar nisto! Obrigado!

Share this comment

bela cidade o Rio é lindo na realidade e no jogo xD
Parabéns

great city, Rio is beautiful in game and in real life
congratulations

Share this comment